Skip to content Skip to footer

Texta - SEO i B2B: Sådan laver du en god business case i svære og snævre nicher

Brief info

SEO i B2B: Sådan laver du en god business case i svære og snævre nicher

Speaker: Peter Kragh Lauritsen, Texta

Niveau: Begynder
Key Takeaways

Ja, SEO i B2B handler også om content, links, struktur, teknik og alle de andre ting, som har betydning for, hvordan du ranker på Google.

Men der er alligevel en masse ting, som er helt anderledes ift. den måde, webshops arbejder med SEO.

I planlægningen af, hvor du skal starte og slutte. I prioriteringen af dine indsatser og søgeord. Og i evalueringen af, om det egentlig kan betale sig.

For hvad gør du, når ...

1. Der er relativt få relevante søgeord med en lav volumen?
2. De søgeord, der trods alt er, er kendetegnet ved tårnhøj konkurrence?
3. Den trafik, du trods alt formår at tilkæmpe dig, ikke konverterer, som du havde håbet på?

Det (og meget mere) håber jeg, at jeg kan give nogle svar på i mit oplæg.

Jeg kommer til at dele mine anbefalinger og indspark om alt fra arbejdet med content-produktion i en smuk symfoni mellem maskiner og mennesker til øvelsen med at binde SEO sammen med dine øvrige indsatser for at sikre, at du hverken spilder ressourcer, tid eller potentiale.

Om Peter

Peter Kragh Lauritsen er Chief Product Officer og medstifter af bureauet Texta A/S fra Aarhus. Peter sidder med det strategiske ansvar for større kunder inden for både content og e-mailmarketing.

Derudover er Peter medvært i podcasten Marketing Morgenmøde, ligesom han tidligere har holdt oplæg for MarketingCamp, Ehandelsdagen mv.

Texta er et creative performance-bureau med kontorer i Aarhus og Holstebro. Deres ca. 40 specialister arbejder med alle facetter af marketing, kommunikation og branding. Textas kunder spænder fra bredt fra D2C/e-commerce til B2B – særligt mellemstore virksomheder med et internationalt ben. Her er bureauet både et strategisk marketing-anker og en operationel ressource.