SEO A/B Split Testing: Den videnskabelige vej til troværdige SEO resultater

Du spørger en konverteringsspecialist, hvilken farve dine knapper skal have, for at flest muligt klikker på dem.

De svarer oftest noget i stil med: “Grønne knapper fungerer ofte fint, men du skal altid teste det. Ting virker forskelligt fra shop til shop, platform til platform.”

Du spørger en søgemaskine-specialist hvilket af de to designs, din grafiker har lavet, Google bedst vil kunne lide.

De fleste ville svare: “Det har jeg dårlige forudsætninger for at forudse, men hvis jeg skal vælge en, så gå med den til venstre”.

Hvorfor skal ALT A/B split testes når det gælder konverteringer, men INTET split testes når det gælder SEO ændringer?

Fordi SEO tests er svære at forstå, svære at udføre, svære at måle – og næsten ingen ved hvordan.

MEN, Christian vil i løbet af dette oplæg vise dig:

  • Situationer hvor SEO split testing er det eneste rigtige
  • Cases hvor SEO split testing har vist sin kæmpe værdi
  • Statistikker som giver dig resultater, du faktisk kan stole på
  • Værktøjerne (du har dem allerede) du skal bruge til at teste
  • Oplagte tiltag, som DU bør SEO split-teste

Hvis du sidder med SEO for en webshop, platform eller portal og er klar til at lægge mavefornemmelsen på hylden, opnå resultater man kan stole på, blive en stjerne i din organisation og lære en SEO-metode som vil være uundværlig i fremtiden – så er det her for dig.

Niveau: Eksperter

Beliggenhed: Konferencelokale B | Niveau: Eksperter Dato: 24. januar 2018 Tid: 11:00 - 11:40 Christian Højbo Møller
Candidlab