Skip to content Skip to footer

Sådan laver du kvalitetstekster som både Google og dine brugere vil elske

Brief info

Sådan laver du kvalitetstekster som både Google og dine brugere vil elske

Niveau: Begyndere

Tekster af høj kvalitet er et must i indsatsen for høj organisk rangering på Google.

Dine tekster skal både indeholde de rigtige søgeord i rette mængder, og de skal levere reel værdi, så din bruger læser dem til ende. Din læsers interesse i dine tekster er en kvalitetsindikator til Google, mens tekster af lav kvalitet hurtigt vil blive identificeret og nedprioriteret i søgeresultaterne, da algoritmerne skelner mellem god og dårlig kvalitet i tekster.

Men hvordan skriver man gode tekster i et flydende sprog, når de samtidig skal indeholde en række keywords i en SEO-strategisk mængde?

Det fortæller jeg om i dette oplæg, hvor jeg også præsenterer det værktøj, jeg selv bruger til at give mine kvalitetstekster maksimal SEO-værdi.

Om Mette

BRUDVIG

Mette er uddannet journalist fra Roskilde Universitet og har baggrund som journalist fra bl.a. Politiken og DR. Hun har arbejdet med kommunikation i flere organisationer og er nu indehaver af BRUDVIG Kommunikation og PR, hvor de bl.a. laver kvalitets-content og løfter kvaliteten af SEO-tekster, så de bliver til værdiskabende indhold, der bliver læst til sidste punktum. Hun underviser desuden professionelle i forskellige kommunikations-discipliner.