Pixels fremfor førstepladser! Hvad jeg lærte af at ”pixel tracke” 1.000 søgeord på Google

Udviklingen er løbet fra de klassiske rank trackere, som fortæller dig om dine søgeords daglige organiske placering på Google. Hvad nytter det at vide, at du ligger nr 1 på Google men er begravet ”below the fold”? I en verden hvor 25% af side 1 på Google er SERP features (anden real estate end de klassiske organiske og betalte søgeresultater) handler det nu om at eje så meget som muligt (målt i pixels) på side 1 fremfor førstepladser.

Pixel tracking er løsningen til at identificere alle elementer på side 1 og dynamikken fra dag til dag. I denne præsentation viser jeg dig, hvordan jeg bruger pixel tracking til at vinde på Google, og du får praktiske tips til at komme i gang.

Du vil lære om:

  • Hvilke unikke indsigter får man ved pixel tracking af 1.000 søgeord i fem brancher (B2B og B2C)?
  • Hvordan eksekverer man på disse indsigter?
  • Hvilke resultater får man?

Denne session om pixel tracking er en naturlig fortsættelse af mine tre forrige præsentationer på SEOday om SEO og kunderejser, mere data til bedre indsigter og frameworket ”SEO sprints”.

Niveau: Alle

Lokale: Track 2 Dato: 4. februar 2021 Tid: 10:00 - 10:45 Christopher Hofman Laursen
Impact Extend