Skip to content Skip to footer

Enterprise SEO

Brief info

SEO performance measurement goes corporate

Anders Rosenqvist, Mærsk

Niveau: Øvet
Key Takeaways

I kampen om budgetterne bliver SEO ofte underprioriteret til i forhold til andre kanaler blandt stakeholders, det skyldes ikke en uvilje, men derimod en manglende forståelse af SEO.

I dette oplæg vil Anders Rosenqvist dele ud af sine erfaringer og observationer fra globale marketing postioner hos nogle af landets største virksomheder.

Konkret vil der blive gennemgået følgende:

  1. SEO KPI framework som kan skaleres på tværs af lande, regioner, business units
  2. Eksempel på et working backward framework som kan hjælpe dig med at kommunikerer performance på tværs af niveauer i organisationen
  3. Konkrete eksempler på hvor man hjælp af forskellige gratis/freemium data kilder såsom GSC, PageSpeed Insights etc. kan øge bevidstheden omkring værdien af SEO blandt senior stakeholders
Om Anders

Anders Rosenqvist er ansat hos A.P. Moller - Maersk som deres globale Marketing Performance Manager.

Anders Rosenqvist startede i 2012 som Head of Outreach med 5 linkbuilders hos Better Collective, og har tidligere arbejdet krydsfeltet mellem SEO, measurement og data i forskellige organisationer såsom Ageras Group, Bolius og Demant.

Anders Rosenqvist er passioneret omkring hjælpe mennesker til at forstå SEO disciplinens næsten endeløse muligheder for at være et bidrag til omsætningen istedet for en omkostning.