
Fra sort snak til stort ‘tak’ Sådan sælger du SEO til ledelsen og vinder kampen om budgettet
Brief info
Fra sort snak til stort ‘tak’ - Sådan sælger du SEO til ledelsen og vinder kampen om budgettet
Michael Grønlund
Level: Advanced
Key Takeaways
Uanset om du er inhouse eller på bureau, har du brug for at “sælge” SEO. Problemet er blot, at dem du skal sælge til, ofte har svært ved at forstå, hvad det egentlig er, du vil have dem til at købe. Og det er et skidt udgangspunkt for dit budget!
Som SEO-specialister taler vi et — for uinviede — ofte enormt teknisk komplekst og nørdet sprog, som kun de færreste uden daglig gang i SEO-land forstår.
Vi skal bl.a. se på:
- Hvordan du “oversætter” SEO-indsatser til værdi, som ledelsen forstår
- Hvilke analyser du bør prioritere, hvis du vil vinde ledelsens opbakning
- Hvordan du kan åbne døren for et øget SEO-budget nu og i fremtiden
Om Michael
“Den bedste SEO-specialist, du aldrig har hørt om…”
Sådan beskrev en af landets førende SEO-eksperter, Søren Riisager, for år tilbage Michael Grønlund ved et search event, og det er nok ikke helt ved siden af.
Michael har arbejdet fuld tid med SEO siden 2014 — både på bureau og som inhouse. Han har siddet med alle typer af kunder og projekter, og har praktisk erfaring med stort set alt, hvad SEO-verdenen har at byde på.
I dag er Michael SEO-Manager i engrosvirksomheden Carl Ras, hvor han kombinerer sin ekspertise og passion indenfor SEO med sin uddannelse fra netop grossistbranchen.