Skip to content Skip to footer

Det har jeg lært at at have en robot til at skrive mine tekster

Brief info

Det har jeg lært at at have en robot til at skrive mine tekster

Det har jeg lært at at have en robot til at skrive mine tekster
Fremtiden byder på flere autogenererede tekster.
Alle SEO folk har i dag leget med GPT-3 og vi blev alle imponeret da vi så den skrive vores første tekst.

Men når alle har adgang til GPT-3, så er wall of text ikke længere et værktøj i din SEO-værktøjskasse.

Morten Vadskær har de sidste to år brugt fritiden på at bygge en robot, der skriver referater fra danske ishockeykampe. I oplægget på SEOday vil han dele fordele, ulemper og udfordringer med at bygge, tæmme, justere og arbejde sammen med en robot.

Nu melder spørgsmålene sig:
-er kvaliteten god nok til Google?
-hvad må man gøre for at den er?
-hvor kan det her bruges?
-bliver alle tekstforfattere og journalister arbejdsløse?
-hvordan slipper du for at begå samme fejl, som Morten har gjort?
-er den her tekst skrevet eller omskrevet af GPT-3 eller har Morten lavet det hele selv?

Om Morten

Morten Vadskær er uddannet datamatiker og har stiftet webshop platformen Shoporama, som han har ambitioner om at gøre verdens mest SEO-venlige webshop platform.

Igennem de sidste 20 år har han arbejdet med SEO enten som uvildig rådgiver, udøver, konsulent og har talt om SEO bl.a. på Marketing Camp, Digital Markedsføring, Web Analytics Wednesday.

I sin fritid interesserer han sig for robotjournalistik, hvor han udforsker kombinationen af autogenererede tekster og SEO.

Som han siger "det er ikke meget ved at få teksterne autogenereret hvis Google ikke tillægger dem nogen værdi".