Skip to content Skip to footer

Outbound Linkbuilding: ‘Den nok mest undervurderede SEO-taktik i 2022’

Brief info

Outbound Linkbuilding: ‘Den nok mest undervurderede SEO-taktik i 2022’

Niveau: Alle

Kom og få inspiration til, hvordan du forbinder dit website med autoritative kilder helt uden backlinks. Du vil hurtigt blive glad for Outbound Linkbuilding, fordi det giver dig en række forfriskende nye SEO-fordele.

Hvad er Outbound Linkbuilding?

Outbound Linkbuilding er processen med at forbedre et websites udgående linkprofil med det formål at opnå større autoritet og synlighed i søgemaskiner. Et Outbound Link er et link fra dit website til et andet website.

3 fordele ved gode Outbound Links på dit website:

1: Udgående links er nemme at lave, og du har 100% kontrol. I modsætning til inbound links (backlinks) har du med Outbound Links den fulde kontrol over, hvilke websites du vil forbindes med.
2: Du opnår en unik konkurrencefordel. De færreste af dine konkurrenter arbejder med Outbound Links (og hvis de gør, gør de det formentlig ikke særligt smart rent SEO-metodisk).
3: Du skaber helt nye relationer. Outbound Links er måske lige præcis det, du mangler i din SEO-strategi for at blive en del af hidtil uopnåelige netværk.

Få 3 nemme SEO-metoder til at skabe stærke Outbound Links:

1: Sådan identificerer du relevante kilder, som har høj autoritet og relevans ifølge Google.
2: Sådan undgår du at linke til kilder, som konkurrerer med dit eget indhold.
3: Sådan laver du Outbound Links, som er værdifulde for brugerne og som samtidigt viser Google, at du har stor viden indenfor dit felt.
4: Eksklusivt SEOday Bonus-Trick: Sådan kan du bruge Outbound Links til også at skaffe dig eksklusive højkvalitets-backlinks, som dine konkurrenter vil misunde dig.

Om Torbjørn

StoryBase.com & SEO.dk - Senior SEO Specialist & Founder

Torbjørn Flensted (1981) er medstifter af SAAS-virksomheden StoryBase.com, der har specialiseret sig i at bygge SEO-tools og indsamle søgedata fra de største tilgængelige kilder i verden, herunder Google. Torbjørn Flensted er desuden medstifter og direktør i bureauet SEO.dk, og hver uge deler han ud af sine erfaringer og eksperimenter med SEO i sin populære podcast SEO.